Press "Enter" to skip to content

Sjokkerende lav gjennomføringsrate for nettkurs

I følge Elite Content Marketer, samt en nylig e-læringsstudie fra Columbia University, er den gjennomsnittlige fullføringsraten for nettkurs mindre enn 15 %.

Det globale e-læringsmarkedet forventes å overstige 521,8 milliarder dollar innen 2027, noe som betyr at det er viktigere enn noen gang å designe kurs som holder studentene engasjert og motivert. Columbia University sin studie viser at det å fullføre nettkurs er utfordrende for mange studenter.

KNAA – Komplette Nordic Amazon Academy-studenter, oppnår en gjennomføringsrate som er 4,28 ganger høyere enn gjennomsnittet for nettstudenter ifølge siste oppfølging blant 121 studenter. En Net Promoter Score på 9,86 av 10 viser at studentene er fornøyde med utdanningen.

«Å forme og tilpasse det interaktive innholdet i et nettkurs er en utfordring. Markedet for e-læring fortsetter å vokse jevnt og trutt, mens den totale implementeringsraten er lav. Den høye gjennomføringsgraden til KNAA-studenter er derfor en fjær i hatten, sier gründer Carl Helgesson.

Arbeidet med å lage engasjerende og tilgjengelig innhold har gitt resultater med en implementeringsrate på 64,13 %. Viktige suksessfaktorer, slik jeg ser det, er å veksle teori med direkte implementering i en reell oppgave, finne en balanse med forhåndsinnspilt kursmateriell og e-læring live, samt å dele massivt kursinnhold i mindre biter og søke. dem direkte i kursdeltakerens egen virksomhet. Det gir et umiddelbart resultat for eleven og øker motivasjonen for å fullføre, fortsetter Carl.»

Etterspørselen etter nettkurs eksploderte i kjølvannet av 2020-pandemien, da restriksjoner tvang nesten alle til å jobbe og holde seg hjemme. EdgePoint Learning fant da ut at opptil 90 % av bedriftene brukte e-læring for å trene sine ansatte.

Det er sannsynlig at denne trenden vil fortsette, selv om den kombineres med tradisjonell klasseromsundervisning.

– Vi er glade for den positive kursstatistikken og er takknemlige for at våre studenter søker og gjennomfører kursene i så høy grad og dermed når sine personlige mål, sier Helene Thituson, pedagogisk e-læringsrådgiver i KNAA. Vi streber etter å kontinuerlig utvikle og skape et støttende og dynamisk læringsmiljø som møter behovene til elevene våre. Graden av implementering er et bevis på det.»

Vi lever i en verden med konstant forandring.

World Economic Forum anslår at omtrent halvparten av alle ansatte vil trenge omskolering innen 2025, og det er dermed en sterk indikasjon på at e-læring vil fortsette å vokse globalt.

Kilde: amaNordic

Foto: amaNordic